![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Ik sta dit jaar voor het eerst in groep 3 en waar ik tegenaan loop is wat de kinderen kunnen gaan doen als ze klaar zijn met hun 'gewone werk' dus bijvoorbeeld na het werkboekje van VLL of na het schrijven. Niet alle kinderen zijn op hetzelfde moment klaar met hun werk. Ik heb wel wat materiaal maar ik ben daar niet tevreden over. Wat doen jullie?
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik heb altijd verschillende extra werkbladen liggen voor kinderen die dit leuk vinden, denk aan herhaling (op taal, lezen, rekenen en schrijven), maar ook verdieping, spelletjes enz.
Ook mogen de kinderen van mij iets kiezen wat ze leuk vinden, een (educatief) spelletje uit de kast. Af en toe een kleurplaat als je al je werk af hebt en het lekker vindt om even te kleuren komt ook wel eens voor. Bij ons hebben kinderen altijd wel iets om af te maken of ze zijn bezig met een eigen boekje, tekst, tekening waardoor ze de werkbladen vaak niet eens nodig hebben, maar soms zijn er kinderen het fijn vinden om even een blad te maken. |
|
|
|||
|
|||
|
Ik werkte niet met VLL maar met de oude Leessleutel en ik heb toen alle leuke (niet verplichte) activiteiten die in de HL (deel B) stonden, uitgewerkt op opdrachtenkaartjes.
In het begin van het schooljaar koos ik er een paar uit, legde deze uit en liet daaruit kiezen, zoals woorden maken met de pas geleerde letters die op een dobbelsteen geschreven stonden. (Er zijn hiervoor dobbelstenen in de handel.) Ook loco, pico piccolo, computeropdrachten bij de methodes en spelletjes (vooral om het rekenen tot 20 te automatiseren) Voor rekenen had ik o.a. splitsdoosjes en doosjes met doorschijnende deksel met twee dobbelstenen om + of - sommen mee te maken.