Het Teamkamer Forum  

Ga terug   Het Teamkamer Forum > Groep 5 t/m 8 > Klassenmanagement 5-8
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussietools Weergave
Oud 1 januari 2010, 17:59
Anita Anita is offline
Senior Member
Teamkamer-lid

Stuur een bericht via MSN naar Anita
Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp overleg je met ieder kind in wat voor boekje het kind gaat werken? Heb je zelf verschillende soorten boekjes klaarliggen of is het bestaand materiaal?
Ik heb sinds 1.5 jaar achter in de klas allerlei bakken staan met daarin per vak allerlei werkboekjes. Dit kunnen zelf samengestelde kopieerboekjes zijn, maar bijvoorbeeld ook oude Stenvertblokken, Variaboekjes etc. Het aanbod blijkt nu echter te groot te zijn. Ik merk dat de kinderen er hun weg niet in kunnen vinden. Daarom wil ik het nu op deze manier doen. Ik laat hen tot op zekere hoogte zelf kiezen, maar wel in overleg met mij waardoor ik sturing kan geven.

Citaat:
Ik zie een vetgedrukte regel staan met "let op, wat op deze kant staat..." de tekst die daaronder staat over de data, hoort die nog bij de eerste kant, waar ook de schemaatjes staan waarin je data kan invullen?
Die hoort idd op beide kanten, je hebt gelijk. Daarom is het zo fijn dat een ander ook even meekijkt

Citaat:
En de onderwerpen als stillezen e.d. mogen ze dus na vijf keer doen. Ik vind het systeem van na vijf keer zelf mogen kiezen erg leuk. Ik denk dat dit de kinderen zal stimuleren om door te gaan. De tafelspellen e.d., zijn dat opdrachtkaarten?
Op dit moment kiezen ze uit zichzelf eigenlijk alleen maar voor de spelletjes (logisch ook wel..). Vandaar dat ik die op deze manier als motiverende beloning in wil zetten.
In de bak tafelspelletjes zit van alles. Uit mijn hoofd:
- tafelkwartet
- tafelmemory
- houten tafelplank Kruidvat
- Variaboekjes
- Tafelspelletjes NOT
- rekenkaarten Boekenvoordeel
- Tafelspel Ambrasoft
- kopieerspelletje Pluspunt
Op die manier heb ik dus van alles bij elkaar verzameld in de loop der jaren. Zo heb ik dus ook die andere bakken gevuld.

Citaat:
Na de kerstvakantie wil ik ook een systeem gaan aanbrengen in mijn klas. Op dit moment heb ik mappen aangemaakt voor iedere leerling, waarin zelfstandig werkmateriaal zit, afgestemd op de leerling zelf. Ze vinden het alleen nog moeilijk om hierin te werken als hun werk af is, ze tekenen liever, haha. Maar het begint wel te komen.
Ik denk dat het belangrijk is om de kinderen idd op een of andere manier te belonen na het doen van extra werk. Bij mij mogen ze niet standaard altijd tekenen, het is wel iets dat ze bijvoorbeeld bij 'eigen keuze' op de lijst mogen kiezen.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.